SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER BY BJØRKHEIM AS
ANVENDELSE – FORHOLDET TIL ANDRE BESTEMMELSER
Alle By Bjørkheim AS sine tilbud, salg og leveringer reguleres av disse betingelser og vilkår dersom ikke annet er skriftlig avtalt mellom partene. Ved bestilling anses kjøper å ha godtatt salgsbetingelsene.
BETALINGSBETINGELSER
By Bjørkheim AS standard betingelser er betaling før levering. Evt. forskuddsbetaling blir ikke tilbakeført om kjøper trekker seg fra bestillingen senere enn 8 uker før planlagt levering. For bestillingsvare som produseres etter kjøperens spesifikasjoner, kan By Bjørkheim AS kreve delbetaling før produksjonsstart. Kjøperens reklamasjon på grunn av uvesentlige mangler fritar ikke for betaling. Ved overskridelse av betalingsfristen skal kjøperen betale den til enhver til gjeldende morarente.
Ved kjøp i nettbutikken:
Kort eller Vipps
– Transaksjonen vil bli belastet ved gjennomført kjøp. Vi benytter oss av tjenesten Stripe som godtar alle de store løsningene som MasterCard, Visa og American Express og Vipps
Ved kjøp fra vårt lager/butikk i Frysjaveien 35:
PRIVATKUNDER:
Kort eller Vipps
– Transaksjonen vil bli belastet ved gjennomført kjøp. Vi benytter oss av tjenesten Zettle som godtar alle de store løsningene som MasterCard, Visa og American Express og Vipps
Faktura
Vi godtar i noen tilfeller betaling via faktura fra privatkunder. Ved forhåndsordrer og spesialbestillinger med depositumsbetaling f.eks. Da gjelder betaling før levering av varen. Faktura sendes i god tid før levering. Betal noen dager i forveien av estimert tilkjøring, så vi enklere kan planlegge tidspunkt for levering. Utstedelsesdatoen legges til grunn ved merverdiavgiftsberegningen.
BEDRIFTSKUNDER:
Faktura
Betalingsbetingelser er 14 dager, og forsinkelsesrente vil bli belastet kunde ved forsinket betaling.
SALGSPANT
By Bjørkheim AS har salgspant i de leverte varer som er spesifisert i ordrebekreftelse/faktura inntil den kjøpesum som fremkommer i fakturaen med tillegg av eventuelle morarenter og alle omkostninger er fullt betalt. Jf. pantelovens § 3.14 – 3-22
FRAKT
Fri frakt ved kjøp over 500 kr (med unntak av møbler)
Vi benytter oss av Bring for mindre ordrer (levert til nærmeste postkontor) og Nimber ved større ordrer som trebord og marmorbord.
Fraktpris vil variere fra størrelse og produkt, men vil være oppgitt i nettbutikken under hvert enkelt produkt. Frakt av møbler gjelder levering på gateplan. Ønskes levering helt inn tilkommer ekstra kostnad for dette.
Hente selv. Du kan velge å hente selv, uten kostnad for frakt, i butikkens åpningstider tirsdag og torsdag fra 11-18 eller avtale et annet tidspunkt og dag hvis dette ikke passer.
FORSINKET LEVERING
Selgeren har ikke ansvar for forsinket levering av varen eller dens enkelte deler når dette skyldes forhold selgeren ikke er herre over (force majore, jfr. pkt. 16). Ved slik forsinkelse kan kjøperen ikke gjøre krav på erstatning.
Er bestemt leveringstid avtalt og levering tilbys mer enn en måned etter avtalt tid, har kjøperen rett til å heve kjøpet. Er bestemt leveringstid eller tidsrom for levering ikke avtalt, vil kjøper kunne heve kjøpet dersom leveringstiden etter forholdene blir urimelig lang og selger ikke kan tilby varen levert innen en måned etter at kjøper har fremsatt hevingskrav.
For varer som skal tilvirkes/tilpasses eller som er bestilt med særlige spesifikasjoner for kjøperens formål, kan kjøperen likevel bare heve kjøpet dersom han godtgjør at hans formål med kjøpet blir vesentlig forfeilet på grunn av forsinkelsen.
Uansett årsak til forsinkelsen er selger ikke ansvarlig for kjøpers indirekte tap.
PRISER
Alle våre priser er inklusiv 25% moms, hvis ikke annet er spesifisert (priser til bedriftskunder kan være oppgitt ekskl. mva). Priser varierer etter størrelse og materiale.
For spesialmål utenom standardstørrelsene i nettbutikken vår må du kontakte oss på mail for å bestille: aase@bybjorkheim.com
ANGRERETT
Du har 14 dagers angrerett fra varen er mottatt og kjøper betaler returfrakt om angreretten benyttes.
UNDERSØKELSESPLIKT OG REKLAMASJON
Kjøperen skal gi skriftlig melding (reklamasjon) til By Bjørkheim AS om feil eller mangler ved de leverte varer uten ugrunnet opphold og senest innen 3 arbeidsdager etter at feilen eller mangelen ble oppdaget eller burde vært oppdaget (gjelder også ved transportskader). Dersom kjøperen ikke skriftlig reklamerer over feil / mangler innen nevnte frist, mister kjøperen retten til å fremsette ethvert krav basert på slike feil / mangler.
Alle våre produkter er unike. Vi tar derfor forbehold om at farger, mønstre og struktur kan avvike fra fotografier.
ERSTATNINGSANSVAR
Et eventuelt erstatningsansvar for By Bjørkheim AS skal uansett begrenses til kun å omfatte direkte dokumenterte tap som skyldes uaktsomhet hos By Bjørkheim AS. Selgerens maksimale erstatningsansvar overfor kjøper er under alle omstendigheter begrenset til verdien av leveransen. Ved flere reklamasjoner begrenses et eventuelt akkumulert ansvar tilsvarende.
LEVERINGSTID
Steinvasker og produkter i kategorien servering vil bli sendt ut innen 2-5 virkedager.
Leveringstiden på marmor, terrazzo og trebord kan variere fra 1-4 uker. Det vil stå spesifisert under produktene i nettbutikken
SPESIFISERING OG SPESIALMÅL
Om du ønsker å velge ditt eget treemne og marmorplate, kan du spesifisere dette i ordrenotater. Vi kan da sende bilder slik at du får velge.
Det er mulig å lage bord etter spesialmål. Send en mail til aase@bybjorkheim.com for pris, spørsmål og muligheter.
Om du bor i Oslo og omegn kan du gjerne komme innom showroomet for å velge.
PERSONVERN
Din personlige data vil kun benyttes til å prosessere din ordre og vil ikke bli utgitt til en tredjepart.